Variklio temperatūra

Konsultacijos taisant, perkant vabalus, techniniai duomenys, priežiūra, remontas...
Karolis
Posts: 591
Joined: 2009 Apr 08 Wed, 22:10
Location: Vilnius

Variklio temperatūra

Post by Karolis »

Aprašysiu vieną iš problemų su kuria susiduria kiekvienas turintis modifikuotą variklį. Tame tarpe turėjau ir aš :).

Tai variklio darbinė temperatūra.
Daug šia tema galima rasti čia:
http://www.vw-resource.com/overheating.html

Su pilnai standartiniu vabalu normali temperatūra neturi būti didesnė nei 90-100 laipsnių jeigu viskas yra tvarkinga.
Mano kadaise turėtame vabale su 1,3 varikliu net per didžiausius karščius temperatūra trasoj nebuvo pakilusi daugiau nei 85 laipsnius. Mieste iki 95 ir tai buvo važiavimas trumpais atstumais.

Čia parašiau kelis galimus sprendimus kuriuos teko matyti ir kuriuos pats naudoju :)

a) Pagrindas tai sudėtos visos aušinimo skardos, sureguliuoti vožtuvai ir degimas.
b) Antras dalykas kuris mano manymu yra būtinas važinėjant daug, tai papildomas tepalo daviklis.
Paprasčiausia montavimo vieta yra šalia tepalo slėgio daviklio arba kartu su tepalo matavimo 'šciupu' https://www.paruzzi.com/uk/volkswagen/e ... sors/4601/.

c) Stand off.
Į vabalus yra labai paprasta sumontuoti apatinį arba viršutinį stand-off. Kurio dėka yra pakeliamas variklio dangtis ir tada į variklio skyrių patenka daugiau šalto oro arba kad karštas greičiau pasišalintų.
viršutinis stand off http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp ... C-C10-3030

apatinis http://www.vintagespeed.com.tw/Accessor ... d-off.html

d) Sumontuoti papildomą tepalo karterį. Šis būdas yra vienas iš efektyviausių.
Mano atveju tai CB performance beveik 2 litrų talpos karteris. Palyginus su kitais siūlomais analogais jo didžiausias privalumas tai aukštis, nes viso labo siekia tik 35 mm kur kitų gamintojų siūlomas aukštis ~70 mm (todėl atsiranda galimybė, kad važiuojant ar parkuojantis gali už ko nors užkliūti).
nuoroda į CB puslapį: http://www.cbperformance.com/product-p/1738.htm

Prieš sumontuojant karterį važiuojant 90 km/h temperatūra rodė 90-110C priklausomai nuo oro.
Po sumontavimo, kai lauko temperatūra buvo virš 30 laipsnių karščio, vidutinis greitis 110 km/h, daviklis rodė 95-100C temperatūrą. Šaltesniu oru rodo iki 80-90 laipsnių

Trumpai sakant į variklį dabar telpa beveik 5 litrai tepalo. Ir kadangi karteris yra žemiau, todėl oras daugiau aušina variklį.

e) papildomas tepalo radiatorius su ventiliatorium. Dar geriau nei karteris, bet žymiai daugiau darbo, kad viską tinkamai sudėti. Papildomai rekomenduojamas didesnio našumo tepalo siurblys. Toks komplektas naudojamas ir patartinas dėti į stipriai modifikuotą variklį.

http://www.cbperformance.com/product-p/1749.htm
(o- | -o)
User avatar
Sergej
Posts: 1982
Joined: 2015 Apr 09 Thu, 15:15
Location: Vilnius / Amsterdam

Post by Sergej »

Aciu, Karoli. Labai idomu ir aktualu. Daug apie tai skaitau ir kaip pastebejau VW susitikimuose cia tikrai jau ne toks ir liuksinis aksesuaras kaip anksciau. Zmones vazineja vis greiciau, temperatura vasara darosi vis karsciau. Su patobulintu varikliu tai visiskai. As pvz jokio kito automobilio neturiu, ir vazineju tik su VW, man tai labai aktualu. Pontone ir T2 is tavo saraso turiu E varianta, tik kito gamintojo. Pontone (1835cc) ijungineju kuleri pats prie t' apie 100, T2 (2000cc) automatiskai. Prisipazinsiu, norejau sutaupyti ir nedaryti kuleri T2 buse, jau pirmai kelionei (vasara) teko sleptis nuo saules kur tik galima. Vakarais ar ziema tai jokiu problemu, bet vasara....
VW Beetle, '51
VW T1 bus, '61
Karolis
Posts: 591
Joined: 2009 Apr 08 Wed, 22:10
Location: Vilnius

Post by Karolis »

O kokiu greiciu su t2 vazineji?

Pabandyk atlikti eksperimenta ilgesneje kelioneje pvz kokia variklio temperatura yra esant 80/90/100 km/h.
Temperatura forsuotiems varikliams 100/105 dar yra normali.
(o- | -o)
User avatar
Sergej
Posts: 1982
Joined: 2015 Apr 09 Thu, 15:15
Location: Vilnius / Amsterdam

Post by Sergej »

Karolis wrote:O kokiu greiciu su t2 vazineji?

Pabandyk atlikti eksperimenta ilgesneje kelioneje pvz kokia variklio temperatura yra esant 80/90/100 km/h.
Temperatura forsuotiems varikliams 100/105 dar yra normali.
Su T2 vazineju 100 kmh. Gerai, paziuresiu kai vaziuosiu kur nors. Zinoma, yra svarbu ar as vienas vaziuoju ar su seima (4zm., suo, bagazas, etc).
VW Beetle, '51
VW T1 bus, '61
Karolis
Posts: 591
Joined: 2009 Apr 08 Wed, 22:10
Location: Vilnius

Post by Karolis »

Dar vienas įdomus dalykas kuris parduodamas USA.

Tai 'šciupas' su davikliu. Montavimas užima vos minutę.
Veikimas yra labai paprastas, kai temperatūra pasiekia daugiau nei 100 laipsnių, lemputė spidometre pradeda mirksėti ir reiškia, kad reikia važiuoti lėčiau. Jei pradeda šviesti pastoviai tai reiškia,kad variklio temperatūra pasiekė kritinę 110 laipsnių ribą ir būtina kuo greičiau sustoti.
https://www.youtube.com/watch?v=bE0FArCu-uo

Privalumas, jog salone nieko papildomai nereikia montuoti.
(o- | -o)
User avatar
Dima
Posts: 1493
Joined: 2012 Aug 15 Wed, 21:34
Location: Vilnius

Post by Dima »

Sitas paskutinis visai idomus daikciukas, tik kaskaip nepatikimai atvira kontaktu sistema atrodo.
User avatar
Sergej
Posts: 1982
Joined: 2015 Apr 09 Thu, 15:15
Location: Vilnius / Amsterdam

Post by Sergej »

As irgi ta pati pagalvojau kai pamaciau ta 'sciupa' pirma karta, bet siaip viskas veikia labai gerai. As kada vaziuoju kur nors, vistiek bandau sustoti po 2-3 val., pavargsti nuo triuksmo ir t.t. Pernai, kai vaziavau i Lietuva su vabalu (1700 km, be kulerio), teko ir dazniau sustoti, nes buvo labai karsta lauke. Nezinau ar kas pastebejo, bet pas mane vabale yra ispjaustytas liukas, nors kokia alternatyva "atidarytam" dangciui.
VW Beetle, '51
VW T1 bus, '61
User avatar
Sergej
Posts: 1982
Joined: 2015 Apr 09 Thu, 15:15
Location: Vilnius / Amsterdam

Post by Sergej »

Kadangi kazkada cia diskutavome, zapostinsiu ir savo ausinimo sistemos nuotrauka. Pridesiu tik, kad daug modifikuotu varikliu neturi sio vabalinio radiatorio/ausintuvo, del to ir yra ypac svarbu deti isorine sistema.
VW Beetle, '51
VW T1 bus, '61
vidas
Posts: 56
Joined: 2017 May 10 Wed, 8:04
Location: Kaunas

Post by vidas »

Sveiki, Karoli. Radau tarp pridetu vokiecio detaliu tas lapkes (virsutines) variklio dangciui pakelti. Nors pas mane variklis ir nekaista, pabandyciau sudeti jas del idomumo, tik nelabai suprantu kaip ten jos tvirtinasi, gal patartumet. Vidas. 864088911.
Karolis
Posts: 591
Joined: 2009 Apr 08 Wed, 22:10
Location: Vilnius

Post by Karolis »

Sveiki Vidai,

labai gerai pavaizduota
https://www.youtube.com/watch?v=83W2Oc3om1k :)
(o- | -o)
Post Reply