Mano maniškis (Vytas)

Turimas ir mylimas Vabalas - trumpi aprašymai ir nuotraukos
Post Reply
User avatar
Vytas
Posts: 587
Joined: 2007 Mar 19 Mon, 20:01
Location: Vilnius
Contact:

Mano maniškis (Vytas)

Post by Vytas »

Sveiki.
Pamatęs, kad vabalai.lt forume vyksta remontuojamų vabalų realybės šou, nusprendžiau ir aš pasidalinti savo reportažu iš garažo.
Gyvenu Vilniuje, Vabalą įsigijau palyginus neseniai, prieš 7 mėnesius. Bet vasarą dar pavyko su Lietuvos vabalų fanais palakstyti ir po Lietuvą ir po Latviją.
Maniškis pagamintas 1972 metais, modelis VW 1303, gamykloje buvo nudažytas baltai. Variklis pradžioje greičiausiai turėjo 1,3 litro darbinį tūrį, vėliau remontuojant perdarytas į 1,6 variklį. Variklio korpuse pagal seną vokišką tvarką buvo naujai perkaltos raidės - AD (anksčiau variklio raidės galėjo būti AB ). Šeimininkas matyt pasirūpino naujais ženklais dar ir ant variklio gaubto, čia pritvirtino ženkliuką VW 1303 S, nes raidė S kaip tik ir reiškia 1,6 variklį.
Visiškai išrinkau vabalą, nusprendžiau atsikratyti rūdimis, patikrinti visų varžtų stovį ir suteikti naują pilką spalvą. Bet dabar dažysiu šiek tiek sodresne spalva nei yra dabar.
Su klasikinio VW autobusėlio savininku Žanu kartu perrinkinėjame savo variklius. Mano vabalo variklis yra stipriai susidėvėjęs, per dideli atstumai tarp stūmoklio ir cilindro, žiedai nieko nelaiko, nėra kompresijos ir nesunkiai visur liejasi tepalai.
Šiaip reikalų yra l.l.l.l. daug ir manau šią vasarą Vabalui teks praleisti garaže. Na nebent atsirastų daug $$$$, tada ledai pajudėtų greičiau. Bet visumoje planuoju jį paleisti tik po metų
Va tokie reikalai. Jei aptiksiu ką įdomesnio, būtinai parašysiu.
Iki susitikimo Marceliukės klėtyje.
2007.01.10.
User avatar
Sigis'
Admin
Posts: 304
Joined: 2007 Mar 19 Mon, 13:47
Location: Vilnius

Post by Sigis' »

Šaunus automobiliukas, kaip ir visi vabalai.
Rašėte, kad variklio litražą padidinote iki 1,6 l. Jei ne paslaptis, tai darėte keisdami įvarias dalis (spėju visokias cilindrų galvutes ir pan.) ar tiesiog įstatėte naują variklį ?
Jei tik turėsite galimybę, būtų šaunu jei irgi pasidalintumėte savo vabaliuko remonto vargais ir džiaugsmais. Tai tikrai įdomu ir naudinga naujiesiems vabalistams ir pravers visiems remontuojantiems savo augintinius.
Justinas. 2007.01.10.

Trumpai atsakysiu Justinui vietoje Vyto.
Visiškai teisingai pastebėjai dėl keičiamų detalių, tik variklis jau buvo perdarytas Vokietijoje. Tam, kad iš 1,3 litro variklio perdaryti į 1,6 litro reikia taip pat nemažai lėšų ir darbo. Variklyje reikia pakeisti stūmoklius, cilindrus ir cilindrų galvas.
1,3 variklio stūmoklio diametras yra 77 milimetrai, o 1,6 variklio ñ 85,5 milimetrai.
Dar keičiama sankaba su visu diskatoriumi. 1,3 litro variklio sankabos diametras yra 180 mm, o 1,6 variklio sankabos diametras 200 mm.
Nuotraukoje matomos kaip tik šios keičiamos dalys - stūmoklis, cilindras ir cilindrų galva. O Vyto priešpaskutinėje nuotraukoje gerai matomas 1,6 variklio diskatorius, nes 1,2 ir 1,3 varikliuose diskatorius ne tik mažesnis, bet ir atrodo visai kitaip.
Sigis. 2006.01.11.
Last edited by Sigis' on 2007 May 13 Sun, 23:59, edited 1 time in total.
User avatar
Vytas
Posts: 587
Joined: 2007 Mar 19 Mon, 20:01
Location: Vilnius
Contact:

Post by Vytas »

Šiuos žiedus ruošiuosi naudoti kaip papildomas tarpines ir dėti cilindrų kraštuose, tarp cilindro ir variklio bloko, bei cilindro galvos.
Tai leis naudoti universalesnį benziną.
2007.01.13.
User avatar
Vytas
Posts: 587
Joined: 2007 Mar 19 Mon, 20:01
Location: Vilnius
Contact:

Post by Vytas »

O va kaip atrodo vabalo motoras viduje.
Su Žanu pamatavom velenus, tai reikės daryti antrąjį remontą, reikės šlifuoti velenus ir užsakyti naujus indėklus, nes jie stipriai sudevėti ir motoras yra gavęs "stružkės", visi velenų ir indėklų veidrodiniai paviršiai yra subraižyti.
Pirmą kartą po Vabalo įsigijimo keisdamas tepalus, nuo tepalo filtro-tinkliuko nuėmiau kažkokio metalinio žiedo dalis, labai gailiuosi kad tada į tai nekreipiau dėmesio ir tas dalis išmečiau. Po šiai dienai mąstau, kas tai galėjo būti. Tai ir sugriaužė mano motorą, ypatingai indėklus.
Žano indėklų paviršius lyg būtų teflonu dengtas, o mano jau iki bronzinio paviršiaus nutrintas, tik kraštai gražūs liko.
2007.01.28.
User avatar
Vytas
Posts: 587
Joined: 2007 Mar 19 Mon, 20:01
Location: Vilnius
Contact:

Post by Vytas »

Šiandien truputį padirbėjau. Teko variklio bloką vežtis į sodą, nes garaže vis dar nėra elektros.
Šiek tiek pablizginau :wink:.
User avatar
Vytas
Posts: 587
Joined: 2007 Mar 19 Mon, 20:01
Location: Vilnius
Contact:

Post by Vytas »

Variklio remontininkai Vokietijoje darydami variklio kapitalinį remontą ir keisdami variklio darbinį tūrį iš 1,3 į 1,6 litro, prie variklio bloko prikniedijo specialią plokštelę su savo logo ženkliuku ir su nauju žymėjimu.
Jų lentelėje įkaltos AD raidės, tai 1,6 variklio žymėjimas. Po lentele turėtų būti išlikę 1,3 variklio žymėjimai AB.
User avatar
Vytas
Posts: 587
Joined: 2007 Mar 19 Mon, 20:01
Location: Vilnius
Contact:

Post by Vytas »

Šiandien išrinkinėjau saloną ir radau tokį popieriuką. Mano Vabalas pagamintas 1972 metais, čia matyt gamykliniai surinkimo raštiniai kodai.
Galima sakyti istorinis popieriukas.
User avatar
Sigis
Posts: 5429
Joined: 2007 Mar 23 Fri, 2:45
Location: Sos tinÄ—

Post by Sigis »

Įdomus ir retas dokumentas. Iki šių dienų retai tokie išlieka, dažniausiai remontuojant ar tvarkant Vabalą jie išmetami. Kol Vabalui 10 ar 20 metų niekas tokių popieriukų nevertina. Tačiau kai prabėga 35 metai imi vertinti visai kitaip.
Mačiau ir Arūno 1974 metų Vabale tokią išlikusią šaknelę, dabar popierėlis išsaugotas ir padėtas į saugią vietą.
Panašių gamyklinių etikečių galima surasti dar ir po sėdynių spyruoklėmis.

Dokumento vokiškas pavadinimas Arbeits Anweisung, verčiant pažodžiui - darbų pavedimas (instrukcija).
Manau tai beveik visa informacija apie sukomplektuotą Vabalą. Modelis, spalva, variklis, pavarų dėžė, kėbulo numeris, tiksli surinkimo data. Kai kurie žymėjimai nesuprantami, tačiau gerai mokant vokiečių kalbą galima šias nuotraukas patalpinti vokiškame Vabalų forume, neabejoju, kad greitai viskas būtų iššifruota su visomis smulkmenomis arba duota nuoroda kur viską galima būtų išsiaiškinti.
User avatar
Vytas
Posts: 587
Joined: 2007 Mar 19 Mon, 20:01
Location: Vilnius
Contact:

Post by Vytas »

Dabar, kai jau yra elektra ir galiu dirbti šviesoje, darbai pradeda vykti pilnu tempu. Vis ardau ir ardau.
Ruošiuosi šveisti rūdis ir tą juodą ''antikorozinę'' dangą, kuri manau sukelia daugiau bėdų nei naudos. Ir manau dažytas paviršius yra gražesnis, o iškilusios rūdys labiau pastebimos ir lengviau pašalinamos. Po ta smala nieko nematyti, bet rūdijimo procesas ten vyksta kuo puikiausiai. Ką ir matote mano nuotraukose.
User avatar
Vytas
Posts: 587
Joined: 2007 Mar 19 Mon, 20:01
Location: Vilnius
Contact:

Post by Vytas »

Na ir pagrindinis šposas. Greičiausiai labai nagingo ''meistro'' darbas, stabdžių žarnelės laikiklis pritvirtintas labai originaliai. Komentarų nėra.
Post Reply