Ar tinka Vabalas kasdieniam naudojimui?

Įvairūs patarimai, vertingos nuorodos, istorinė apžvalga
Post Reply
User avatar
Sigis'
Admin
Posts: 304
Joined: 2007 Mar 19 Mon, 13:47
Location: Vilnius

Ar tinka Vabalas kasdieniam naudojimui?

Post by Sigis' »

Sveiki,
Noreciau jau esanciu "vabalistu" paklausti, ar yra imanoma vabala tureti kaip vieninteli automobili kasdieniam naudojimui? Paskaitinejes jusu puslapi ir forumus, susidariau vaizda, jog vabalas yra daugiau pramogai skirtas automobilis, kuriuo geriau vazinetis vasara ir siaip per iseigines.
Kadangi dvieju automobiliu sau negaliu leisti islaikyti, ar nebutu per sunku, arba nekils per daug nepatogumu eksploatuoti vabala istisus metus?
Is anksto aciu.

Andrius. 2006.04.02

Sveiki Andriau,
Važinėti Vabalu kiekvieną dieną ñ grynas malonumas, tai normalus šiuolaikiškas automobilis, tik be oro pagalvių :D . Tačiau Vabalas turi savus trūkumus: durys dvi, gale durelių taip pat nėra, dažniausiai pasitaikantys varikliai 34 AG ir 44 AG (kartais pasitaiko 50 AG), pigiausiuose servisuose Vabalų remontuoti nenori (neva nieko nesupranta) ir korozinės problemos.
Apie šias korozines problemas reikėtu pakalbėti kiek plačiau, nes tai pati skudžiausia ir aktualiausia bėda.
Vokietijoje pagaminti Vabalai yra atsparesni rūdims, tačiau jie gaminti iki 1977 metų ir praėjus keliems dešimtmečiams juos tenka kapitaliai remontuoti ir pervirinti. Be to yra begalės uždarų sunkiai prieinamų ertmių, kurios taip pat jau yra korodavusios ir važinėjant žiemą jos tik dar labiau gilėja ir plinta. Dar keliolika metų važinėjant žiemą tektų vis dažniau ir dažniau perdažinėti kėbulą. Vėliau gali vėl atsirasti kiauryminių perrūdyjimų ir vėl tektų tas vietas išpjauti ir naujai lopyti. Taigi Vokiški Vabalai tapo antikvariniais automobiliais, kuriais važinėti žiemą būtų tikras nusikaltimas, nes keliuose barstoma druska ėda viską ir su ja kovoti neįmanoma. Mūsų Lietuviškas klimatas begalo drėgnas net vasarą, ką jau kalbėti apie žiemą, kai net nevažinėjant ir laikant automobilį lauke, vidinėse ertmėse kaupiasi vandens kondensatas, o tai kaip mat pagreitina rūdyjimą.
Meksikoje Vabalai gaminti nuo 1954 iki 2003 metų, tačiau Europa meksikietiškus Vabalus pažino tik 1978 metais, kai nutraukus Vabalų gamybą Vokietijoje, į Europą Vabalai tiekti imti iš Meksikos. Šioje šalyje pagaminti Vabalai yra tikrai kokybiški ir verti dėmėsio, tačiau ne kėbulas.
Meksikietiški Vabalai gaminti Meksikos rinkai, šios šalies klimatas gal būt yra sausas, nes jie visai neparuošti drėgniems ir šaltiems kraštams. Visi sutikti Meksikietiški Vabalai korodavę itin stipriai, išskyrus tuos, kurie nevažinėti žiemą.
Mano matyti Vabalai, kurie pagaminti 1996 metais, turėjo taip pat nemažai korozijos pažeistų vietų ñ žymiai daugiau už tų pačių metų automobilius pagamintus Europoje. Norint įsigyti Vabalą važinėjimui ir žiemą, reikėtų pirkti kiek įmanoma naujesnį. Mano minėtas 1996 metų Vablas taip pat puikiausiai tiktų, tik reikėtu tuoj pat nušveisti pažeistas vietas ir padengti kokybiškiausiu specialiu antikoroziniu gruntu ir dažais. Uždaras ertmes būtina išpurkšti specialiais vaškais.
Vabalo slenkščių purškimas deja yra problematiškas. Jie rūdyja greičiausiai, nes jų vidumi nutiesti šildymo kanalai. Išjungus variklį ir auštant kanalams ima kondensuotis drėgmė, o tai pagreitina rūdyjimą (lygiai taip, kaip duslintuvas). Tačiau išpurškus slenkščius vaškais, nuo aukštos temperatūros gali atsirasti stiprus svylančio vaško kvapas. Taigi, vidinių slenkščių ertmių geriau nepurkšti, nebent Jūs nesinaudojate šildymu ar jis sugedęs.
Daugiausiai pažeistų vietų galime surasti dugne, ypatingai ratų linijose, nes kaip tik čia ratai pakelia daug vandens ir jis skverbiasi į visus įmanomus plyšius.
Dugne pažeistas vietas apdorojus minėtu būdu, dar reikėtų padengti Graviteksu - purškiant paviršius pasidengia plona ir elastinga plėvele, atsparia akmenukų ir žvyro smūgiams.
Štai tokios Vabalinės antikorozinės problemos, bet tokias rūdžių problemas turi visi šios žemės automobiliai. Kokį beįsigytumėte įdomesnį automobilį, kurio amžius daugiau nei 20 metų, išvada viena ñ važinėti juo žiemą negalima. Drėgmės ir druskų nebijo tik plastmasė.
Sėkmės pasirinkime.
2006.04.02.

Aciu uz issamu atsakyma
Prigasdinot mane cia kaip reikalas. O imanoma rasti Lietuvoje vaziuojanti ir pusetino stovio vabala 2000-4000 lt kainu zirklese?

Andrius. 2006.04.02

Už 3000 - 4000 litų tikrai įmanoma, Lietuvoje dar turime šiokį tokį pasirinkimą. Tik reikėtų atkreipti dėmėsį į slenkščius, apžiūrėti juos iš išorės ir po kilimais.
Variklis turi lengvai vestis (jei nenusėdęs akumuliatorius) ir iš variklio neturi sklisti jokių pašalinių keistų garsų. Pasitaiko garsiai stuksintys vožtuvai, bet tai nesunkiai išprendžiama problema. Taip pat variklis neturėtų turėti gausių tepalo žymių, nes didelės tepalų žymės byloja apie artėjantį variklio remontą. Nedidelės dulkėtos tepalo apnašos ant variklio visai įmanomos, tai nereikšmingos variklio ''išskyros''.
Kartais apatinė karterio dalis būna pasidengusi storu šviežiu tepalo sluoksniu, tai greičiausiai alkūninio veleno riebokšlio susidevėjimas. Jis pakeičiamas nuėmus variklį, tai 3 - 4 valandų darbas. Kokybiško riebokšlio kaina 30-40 litų.
Vabalų pavarų dėžės dažniausiai proplemų neturi, reikėtų tik pasivažinėti keletą kilometrų ir išbandyti visas pavaras, bei įsitikinti ar ''neišmeta'' kurios pavaros. Taip pat važiuojant įsitikinti, ar dėl išmuštos pakabos netraukia vairo į kurią nors pusę.
Taip pat patikrinkite, ar nekliba ir neūžia ratų ašių guoliai.
2006.04.02.

O ar galima tiketis kokio nors asistavimo (atlygintino arba ne) ieskant vabalo? Nes kiek permeciau laikrascius ir skelbimus, nedaug ju yra. Vos keletas. Lemiamas zinovo zodis perkant butu ypac vertingas.
Andrius. 2006.04.02.

Taip, iš tikrųjų, šiuo metu už 3-4 tukstančius yra tikrai nedaug, tačiau pabandykite pasiskelbti ar kiek lukterėti, nes laikas nuo laiko jie vėl išnyra.
Daugiausia jų matyti tenka autoplius.lt portale. Tinklapyje skelbiu.lt šiuo metu nieko nėra, bet ten taip pat rętsykiais pasirodo. Per paskutinius 8 mėnėsius šiuose tinklapiuose pardavimui pasirodė daugiau kaip 30 Vabalų. Daugumos kaina svyravo nuo 4000 iki 7000 litų (atsiprašau - iki 35 000 litų), tačiau tarp 2,5-4 tūkstančių suskaičiavau iki 10 Vabalų.
Be to radę kad ir daugiau nei 4000 litų, pabandykite nusiderėti, žmogus juk negeležinis, ir jį gi ''rūdys'' ėda .
Mūsų Vabalų pardavimo skyrelyje, pačioje apačioje senokai įdėtas pono Antano skelbimas su mėlynu Vabalu už 3000 litų. Jo skelbimą mačiau įvairiuose tinklapiuose dar vasarą. Nesisekė jam pardavinėti ir gal būt dar nepardavė nes jis nevažiuojantis. Jei jis nėra visai surūdyjęs ir jeigu nuleistų iki 2000 litų, vertėtų jį paimti. Tik neramu dėl pavarų dėžės, ją įmanoma patikrinti tik važiuojančiame vabale. Na o variklį galėtume padėti surasti, o gal būt ir Antano pataisomas.
Mano pagalba apžiūrint Vabalą visai įmanoma ir visai nemokama, tačiau Vilniaus ribose. Jei tektų važiuoti tolėliau, susigaištų pusdienis ar visa diena, bet manau susitartume.
Mano kordinatės klubo narių sąraše.
2006.04.02.
User avatar
Egidijus535
Posts: 15
Joined: 2008 Jun 23 Mon, 20:47
Location: Kaunas

Post by Egidijus535 »

Tinka, turiu kablį, galiu temti priekabą. Stogo bagažinę, susimetu tai, kam vietos trūksta bagažinėje. Nepakeičiama mašina ;)
User avatar
Malibas
Posts: 76
Joined: 2010 May 15 Sat, 22:27

Post by Malibas »

Jau zinau kad tinka, cia mano uzduotas klausimas buvo pries 4 metus :D
ex- 1984 Aubergine Beetle
Post Reply