Pasaulio įžymybė - Karmann
Kėbulų gamintojas Karmann savo metus skaičiuoja dar nuo 1874 metų. Būtent tada, nuo Olandijos sienos netoli nutolusiame Osnabriuko mieste, pradėti gaminti įvairūs kėbulai, trumpai tariant - karietos.
Karmann GMBH pavadinimas atsirado šiek tiek vėliau - 1901 metais, kai Wilhelm Karmann įsigijo šią gamyklą ir pavadino ją savo vardu. Jau kitais metais čia pradėti gaminti kėbulai automobiliams. Pradžioje kėbulai gaminti Opel, Mercedes ir FN automobiliams.
Po Pirmojo pasaulinio karo suiručių, 1921 metais gamykla sudarė sutartį su AGA automobilių gamintojais. Vėliau ekonominės depresijos metais nemažai Vokietijos kėbulų gamintojų žlugo, tačiau Karmann gamintojams pavyko išsilaikyti, 1929 metais sudarius sutartį su Adler automobilių gamintojais, vėliau su Ford, Hanomag ir kitais gamintojais. Įdomu pabrėžti dar ir tai, kad 30-ųjų pradžioje, Karmann gamintojams kėbulų formas ir dizainą kūrė tuo metu pasaulyje žymus architektas Walter Gropius.
Didžiausioji pagamintų Karmann automobilių dalis tuo metu buvo Adler automobiliai. Prieš pat karą, 1939 metais, Karmann gamykloje dirbo 800 darbuotojų, per dieną buvo pagaminami 65 automobiliai.
Po Antrojo pasaulinio karo ir 1948 metais Vokietijai atgavus VW gamyklą, VolkswagenÃas po metų užsakė Vabalo bazėje sukurti keturvietį kabrioletą. Karmann kabrioleto projektas buvo sėkmingas ir nuo 1949 metų Karmann pagrindiniais užsakovais tapo VolkswagenÃas.
Gamyklos vadovas ir savininkas Wilhelm Karmann mirė 1952 metais sulaukęs 88-rių metų amžiaus. Gamyklą paveldėjo W.Karmann sūnus WilhelmÃas jaunesnysis, tuo metu jau spėjęs pasižymėti, kaip talentingas inžinierius.
Netrukus VolkswagenÃo vadovybė po sėkmingo kabrioleto užsakymo, 1951 metais Karmann gamykloje užsakė Vabalo bazėje sukurti kitą projektą - dvivietį sportinį automobilį. Tačiau pirmieji Karmann sukurti prototipai VolkswagenÃo buvo atmesti.
WilhelmÃas jaunesnysis tuo metu buvo gerai pažįstamas su italų dizaineriu Luigi Segre, kuris tuo metu vadovavo Turino automobilių dizaino studijai ''Carrozzeria Ghia''. 1953 metais Luigi Segre Vabalo važiuoklėje sukūrė ir prototipą pademonstravo WilhelmÃui, kuris sužavėtas nauju kūriniu, projektą pristatė VW vadovams Dr. H.Nordhoff ir ir Dr. Feuereisen. Šiems palaiminus projektą, netrukus sukurti dar keturi bandomieji prototipai. Tuo metu automobilis atrodė ypač moderniai: aptakus neįprastas kėbulas, dideli erdvūs lenkti langai, o durų stiklai neturėjo įprastų rėmų.
Darbai vyko labai sparčiai ir jau 1955 metų viduryje VW Karmann Ghia Typ 14 pradėti gaminti Karmann gamykloje. Po dviejų metų atsirado Karmann Ghia kabrioletai, o 1961 metais gimė dar vienas labai įdomus projektas tuo pačiu Karmann Ghia pavadinimu, tačiau kitokios išvaizdos automobilis Typ 34, kuris gamintas Typ 3 bazėje.
Karmann GMBH gamintojo du trečdaliai visų gautų užsakymų sudaro Volkswagen bazėje sukurti automobiliai. Tačiau dėka savo didelės patirties ir populiarumo, gamykla gamino kėbulus ir šių automobilių bazėse: DKW, Audi, Porsche, Mercedes-Benz, BMW, Ford, Renault, AMC, Chrysler, British Leyland (Triumph), Jaguar, Land Rover, Nissan, KIA Sportage ir kiti.
Nuo 1949 metų, Karmann yra pagaminusi 3,3 milijono automobilių. Šiuo metu Karmann gamyklos randasi ne tik Vokietijoje, tačiau ir Meksikoje, Brazilijoje, Portugalijoje, Jungtinėse Valstijose ir Anglijoje. Įmonėje dirba 7500 darbuotojų.
Šioje nuotraukoje parodyti visi VW automobiliai, gaminti Karmann gamykloje. Rinkinyje trūksta vieno žymaus dabartinio VW gaminio - New Beetle kabrioleto, kuris sukurtas Osnabriuke ir nuo 2003 metų gaminamas Karmann padalinyje Meksikoje.
Beetle Cabrio 1949-1980 m., 331 847 vnt;
Hebm¸ller Coupe 1952 m., 12 vnt;
Karmann Ghia Coupe 1955-1974 m., 362 601 vnt;
Karmann Ghia Cabrio 1957-1974 m., 80 877 vnt;
Karmann Ghia Type 34 1961-1969 m., 42 505 vnt;
VW-Porsche 914 1969-1975 m., 118 949 vnt;
SP2 1974 m., 11 123 vnt;
Scirocco I 1974-1981 m., 504 153 vnt;
Scirocco II 1980-1992 m., 291 497 vnt;
Corrado 1988-1995 m., 97 521 vnt;
Golf I Cabrio 1978-1993 m., 388 522 vnt;
Golf III Cabrio 1993-1997 m., 139 578 vnt;
Golf III Variant 1997-1999 m., 80 928 vnt;
Golf IV Cabrio 1997-2001 m., 82 588 vnt.
Oficialus Karmann tinklalapis:
http://www.karmann.com/website_all/home ... ortal.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Karmann