KdF Wagen 1944 - Lietuvoje

Turimas ir mylimas Vabalas - trumpi aprašymai ir nuotraukos
Post Reply
User avatar
Sigis
Posts: 5429
Joined: 2007 Mar 23 Fri, 2:45
Location: Sos tinė

Post by Sigis »

1-2. Originalus karbiuratorius Solex 26 VFI, ant jo taip pat galima pamatyti originalų KdF ženklą.
3. Kuro pompa taip pat turėtų būti Solex gaminys, čia matosi dar vienas KdF ženkliukas.
User avatar
Sigis
Posts: 5429
Joined: 2007 Mar 23 Fri, 2:45
Location: Sos tinė

Post by Sigis »

Vairo stebulės puošmena - automobilis vertingu taps tik tada, jei jis bus papuoštas Mercedes ženkliuku:
User avatar
Sigis
Posts: 5429
Joined: 2007 Mar 23 Fri, 2:45
Location: Sos tinė

Post by Sigis »

Linksmoji istorijos dalis.
Saugioje vietoje ilgai kabėjusiame automobilyje, tris lizdus susisuko paukščiai. Vienas lizdelis rastas bagažinėje ir dar du variklio skyriuje, variklio kraštuose.
1. Lizdas bagažinėje.
2. Kairė variklio pusė.
3. Dešinė variklio pusė.
User avatar
Sigis
Posts: 5429
Joined: 2007 Mar 23 Fri, 2:45
Location: Sos tinė

Post by Sigis »

Trumpas filmukas tvirtinant Vabalą ir ruošiantis išvykti. Filmas visai paprastas, tiesiog nedidelis siužetas nufilmuotas fotoaparatu.
(padaryti tokio gražaus filmo, kaip tai padaro Paulius ir Erdvilas, nemoku :)

http://www.youtube.com/watch?v=vKxxSyPB3f0&
User avatar
Sigis
Posts: 5429
Joined: 2007 Mar 23 Fri, 2:45
Location: Sos tinė

Post by Sigis »

Dar vienas vizitas Arūno kieme ir keli įdomesni fragmentai.

Tai minėtas kėbulo numeris esantis priekyje, bagažinėje. Kadaise automobilis nuteptas smalos sluoksniu ir įvairiais dažais, nuvalius numerio vietą, pagaliau buvo galima pamatyti ir jį.
Kol kas tikslius kėbulo numerio metus nurodyti sunku, bet skaičius *527* atitinka 1943 metų laikotarpį. Dabar automobilio istorija tampa sudėtingesnė.

Įdomus bruožas - ši kėbulo dalis nesurūdijusi ir nesulankstyta, didelė tikimybė, kad nuotraukoje matomi tamsiai pilki dažai (greičiau juodi) yra originalūs. Truputi pavalius juos skiedikliu, jie ėmė nesunkiai valytis, dažai nitroceliulioziniai.
User avatar
Sigis
Posts: 5429
Joined: 2007 Mar 23 Fri, 2:45
Location: Sos tinė

Post by Sigis »

1. Arūno nuvalytas kėbulo fragmentas - semaforų lizdas. Kaip tai dažnai pasitaiko, jis tiesiog užvirintas nedidele skardos plokštele.
2. Karo metu kai kuriuose modeliuose lizdų semaforams ir negamindavo, palikdavo tik stačiakampį iškilimą. Pačius semaforus tvirtindavo priekyje, arčiau sparno.
User avatar
Sigis
Posts: 5429
Joined: 2007 Mar 23 Fri, 2:45
Location: Sos tinė

Post by Sigis »

Dar vienas įdomus ir neįprastas radinys, šį kartą po galiniu stiklu. Horizontalioji kėbulo dalis privirinta kažkieno naujai, čia yra tiesiog du sluoksniai šios kėbulo dalies.
Peršasi išvada, kad pro nesandarias gumas varvantis vanduo, šioje vietoje kadaise supūdė kėbulą, todėl privirinta nauja skarda. O įdomiausia, kad privirinta visiškai tokia pati skarda, nuo tokio pačio Vabalo. Vadinasi kažkam senais laikais donorų netrūko.
User avatar
Sigis
Posts: 5429
Joined: 2007 Mar 23 Fri, 2:45
Location: Sos tinė

Post by Sigis »

Puikiai matomas ir antrasis skardos sluoksnis.
Ši anga skirta geresniam priėjimui prie starterio arba tepalo įpylimui į pavarų dėžę. Šios angos Vabalams gamintos iki 1951 metų.
User avatar
Sigis
Posts: 5429
Joined: 2007 Mar 23 Fri, 2:45
Location: Sos tinė

Post by Sigis »

Nedidelis, bet reikšmingas radinys.
Kartais įvairiose Vabalų vietose galima rasti gamyklinius žymėjimus. Priekiniame dangtyje, tiesiog po VW ženklu, gamykloje įspausdavo serijos numerį. Jei ši vieta per daugybę dešimtmečių nebūna stipriai pažeista ar pervirinta, numeris būna išlikęs.
Pasisekė numerį surasti ir šiame Vabale. Toje vietoje, kur buvo tvirtinamas KdF ženkliukas, tarp įvairių virinimo žymių, rudžių, sulankstymų ir smėliasrovės stipriai išdaužyto paviršiaus, pavyko pamatyti numerį.

1-2. Visiems gerai pažįstama vieta, šioje vietoje VW ženklai tvirtinti ne tik vėlesniais laikotarpiais, bet ir karo metu.
3. Taip ženklas atrodo restauruotame 1943 metų Arūno Vabale, po juo taip pat turėtų būti serijinis numeris.
User avatar
Sigis
Posts: 5429
Joined: 2007 Mar 23 Fri, 2:45
Location: Sos tinė

Post by Sigis »

Tose vietose, kur glaisto sluoksnis storiausias, jis įtrūko ir ten ėmė rūdyti, nuotraukose gerai matosi įtrūkusio glaisto pasekmės.
Šveitimo pakraščiuose galima suskaičiuoti 7 ar 8 glaisto, įvairiausio grunto ir dažų sluoksnius. Daugiausiai čia "patiesta" pilkos spalvos glaisto. Tai nitro glaistas, sovietmečiu tai vienintelis glaistas, kurį buvo dar įmanoma gauti.
Nuvalius mašinėlė vieliniu šepečiu nereikalingus sluoksnius, likę glaisto likučiai nesunkiai nuvalyti skiediklio pagalba.

1. Mažais raudonais apskritimais pažymėtos vietos, kuriose kadaise buvo nedidelės skylės, skirtos ženklo tvirtinimui.
Pačiame viduryje, po 3-4 milimetrų glaisto ir dažų sluoksniu, pagaliau pasirodė numeris "901".

2. Įmuštų skaičių tikslus dydis - plotis 14.5 mm, aukštis 8.5 mm.
Post Reply